Alla inlägg under februari 2011

Av annica björnfot - 19 februari 2011 10:14

Nu var det ett tag sen sist  dels har jag skrivit mest i valpdagboken  och sen har jag inte riktigt funnit mig till freds med denna blogg ännu , trist att man inte ser  komentarer osv som man kunde på den andra    och sen är det rätt segt emellanåt  men  jag vänjer mig nog.


Vill bara tala om att jag har svårt att  göra inlägg i vissas bloggar !!!!!!!!   det är inte så att jag inte läser  men jag kan attans inte komentera, ev kan det beror på hur min  adress ligger   men jag vet inte .


Det händer ju massor här  med valparna  men det är ganska alldagliga rutiner att följa med alla hundar så dagarna ser ganska lika ut just nu  ,   Jag har ju mått lite risigt ett tag  och tagit beslutet att några av dom stora hundarna flyttar härifrån  så jag ska orka med dom som är kvar  vem som flyttar eller vart  kommer jag att gå ut med  när det är klart att det funkar mellan hund och ny förare. Men det är till tidigare valpköpare dom flyttar ut.. och valpköparna är "handplockade"  för just dom hundarna  så det går nog jättebra   troligen är jag den som får det jobbigast  men min tanke är att dom som flyttar får mera uppmärksamhet där dom kommer och jag hinner göra det jag vill   gå kurser  träna   prov  osv   och det dåliga samvetet för att inte hinna med  kanske försvinner   5 hundar är ganska tufft att ha   och det var ju inte tanken i somras heller att vi skulle ha så många . 


Valparna utvecklas bra och dom har nu varit ute  vid 2 tillfällen  men bara  ca 5 min åt gången  för vi har haft runt -15 här .  Torrt har det varit och ingen blåst  valparna klarade av kylan ute bra och skuttade runt  . Matningen är nu  4 ggr / dygn   med några mellanmål   ev ett ben att gnaga på  eller lite majsvälling   sen får ju fortfarande Salsa bidra med en del  ,,  hon flyttar ju hem igen om ca 2 veckor  så snart är det dax att ta bort "snuttmålen".


valparna har börjat träffa andra hundar vilket är nyttigt för dom  Mmix är den som är mest med dom och det funkar väldigt bra   winnie är också inne hos dom utan några problem  och "farbror" bruno spelar enmansteater för dom  med alla möjliga tok från att hämta leksaker till att rulla runt och skälla.  När Bruno skäller far valparna all världens väg och gömmer sig i olika tränga utrymmen och stackars brunte  bara står och tittar  vart   försvann  dom ????    livet är inte lätt.....


Ovido - Quiz & Flashcards