Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

nu har det varit uppehåll igen ,o

Av annica björnfot - 16 oktober 2011 18:43

ja det  har ju varit  ett  uppehåll i bloggen igen , Jag har inte mått så bra ( inget allvarligt  men ändå )  Och Mmix blev  loj och slö  förra fredagen , det var väl inte precis bästa dan att  soffa till sig på  eftersom vi var anmälda till  jaktprovet  som Springerklubben hade den dagen. Hon började bli loj  dan på fredag em   och jag trodde att det kanske skulle gå över  till lördagen  visste ju inte riktigt vad det berodde på . Började räkna dagar   och  hon var  skendräktig !!!!  hade hon varit parad skulle valparna kommit lörd/sönd   och hon går i sin mor o mormors  fotspår  så  en skendräktighet är inte att leka med ,  då ska man ligga still i sängen nerborrad med nosen i täcket  och ev om det är ABSLUT nödvändigt  gå ut på tomten och kissa.  Tom  vara med familjen  har låg prioritet , vilket är lite tomt i soffan  eftersom hon normalt är en hund  som  hellst sitter i knät  och om hon kunde  gärna under skinnet  ,o).  Nå nog om detta  och tillbaks till provdagen .

Det var riktigt bra väder för prov , trevligt ställe  , bra möjlighet att gå inomhus och framförallt  många trevliga  startande ,o)

det var 14 ekipage   och vi hade startnummer 12   av dom som gick före oss såg det riktigt bra ut för flera stycken dom  jobbade bra men fick inte riktigt till det där lilla sista . När det blev vår tur  statade hon  med  virrspring  så jag fick kalla in och starta om   och sen  känndes det  att farten inte var på topp  utan det gick lite segt  jag var ju lite orolig att hon var sjuk men  hon kämpade på i alla fall  och jag tror inte publiken märkte av att  det gick saktare än det borde  . så summan av det hela  var att vi fick ett 3:e pris !!!   inte illa med tanke på att detbara var  en hund till som gick till pris  och det var  Gunillas Disa  som fick en 2:a.

Dagarna efter provet var hon riktigt riktigt loj  och ville inte gärna gå ur sängen ens på morgonen när Bruno skulle på promenad (normalt är hon med och skuttar runt då )  så lite orolig för ev  livmoderinflamation var jag men nu i fredags kväll bara tvärsläppte det  och under kvällskissningen   for hon rätt på bruno  och fick igång honom  till ett riktigt  busjagningslek  runt runt runt ute på tomten.


pÅ Lördagen  var det ett gäng valpköpare som kom  hit , för vi skulle ha lite träning  av  stadga  och varnliga grundläggande  träningsmoment ,  tex   hundmöten  - sitt stanna kvar - inkallning   och  att kunna focusera på föraren  fast det finns andra hundar   och att vara lös i grupp  UTAN att hälsa . Och sen naturligtvis det viktigste av allt  PASSIVITET  . Alla skötte sig riktigt bra  och det var stor skillnad  i slutet på dagen  mot när dom gick in på plan.  En som faktiskt klrade  det hela riktigt bra  var  Joker , det är inte lätt att vara  9 månader och ha en höglöpade tik precis brevid sig .  Ibland var  hon lös  och någon period var Joker lös och löptiken i koppel   det funkade kanonbra


Det ska bli jättekul  att fortsätta träna under vintern i ridhuset  med gruppen  ( som dessutom kommer att bli större från  nästa vecka då kommer  3-5 st till  ,o) )  med så lyhörda förare kommer det att bli riktigt trevligt  och  man lär sig så mycket av att hålla kurs för folk som är motiverade  av träning .   Jag längrar redan till nästa träff.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica björnfot - 26 december 2011 15:39

Nu är parningen ett faktum och bara att vänta och se om det blir något. Jag kommer att skriva mest i Valpdagboken / dräktighetsdagboken  nu framöver  och bara om det händer något väldigt speciellt  skriver jag här .  Det ena som troligen är av intres...

Av annica björnfot - 19 december 2011 15:04

Nu blir det nog lite lugnt ett tag framöver på denna blogg,  bara om det händer något väldigt speciellt   för det stora i flocken är ju  förhoppningen om att  K-kullen är på väg  ,o).   Salsa  parad med Bruno  18 dec   och valpar väntas  runt vecka...

Av annica björnfot - 10 december 2011 17:57

Ja som ni förstår går inte bloggandet riktigt så som jag hade tänkt mig , jag är inte riktigt överens med den här bloggsidan  ännu  men jag jobbar på det , tycker att vissa saker är lite motiga osv   men  det blir kanske bättre.   Nu ska jag skri...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Ovido - Quiz & Flashcards