Direktlänk till inlägg 18 september 2011

äntligen är det gjort

Av annica björnfot - 18 september 2011 13:28

Nu har vi varit ute på lite mera äventyr ,  vi anmälde oss till vattenprovet i Mackmyra trots att jag inte hade tänkt göra det . Hade tänkt fara på ett annat vattenprov men det blev inställt fick jag veta  dan innan mackmyra  så bara att snabbt anmäla sig .  Det som var besvärligast den kvällen var att hitta till provet ,o))  Vi körde lite fel men kom som tur var  efter Elisabet E  och kunde haka på henne , som inte heller hittade ordentligt  ha  ha    men efter direktiv från Tom via telefon så tog vi oss alla dit  och vi han i tid t.om.  


Mix startade som sista hund och var riktigt taggad när hon satt i bilen ,jag trodde att all energi skulle vara slut när det väl var hennes tur men så fort hon kom fram till strandkanten började hon uppträda väldigt balanserat ,  var dessutom lugn i skott och kast  och hämtade in bra fast i ett något halvtaffligt grepp   men in kom den ,o)

känndes så "gött"  att ha vattenproven klara nu.


Igår var det utställning i Högbo  och dit var vi anmälda.  Fy sjutton vad mycket folk, hade jag vetat att det var en så stor utställning hade jag nog inte anmält mig  dit   det är alldeles för trångt för mig   och  dessutom  för mycket folk som inte har koll på sina hundar ,  jag är inte ett dugg intresserad av att andra hundar kommer fram och nosar  och det märker ju helt klart min hund som blir  bjäbbig när någon försöker. Trist att folk är mer intresserade av att hålla koll på vad andra gör än att hålla rätt på sina egna "telningar".  Mina förhoppningar var att få Very good  det räcker helt jättebra åt mig och till vad jag ska ha ev utställningsmeriter till   och  Very good  fick vi .  Många tycker det är konstigt att jag kan bli glad åt det  men  jag gillar inte utställningar alls  och behöver meriterna bara som komplement till  arbetsmeriter  och då är  ett cert inte ett dugg mer värt  än very good  så ........    


Har tyckt att det mesta har varit motigt ett tag  , hela förra året var kanonjobbigt och första halvan iår var riktigt tuff  så  nu är det lite jobbigt att komma igen helt och hållet.  Så beslutet är att fr.m nu försöka  se det possitiva  även i små händelser  och i bakslagen  försöka ta ut lite lärdom för kommande smällar ,o) ( ja jag vet att bitterheten fortfarande lyser igenom  men jag ska försökar ,o))


så Framgångarna med Mmix har helt klart  berikat min höst  hon har gett mig mycket glädje  och mina valpköpare som  snällt och troget  följer med på spektakel som dom inte vet så mycket om , dom tom  kommer med som publik  inte illa va , och massor av dom som inte var med  har varit med tidigare och är aktiva och ger massor med possitiv energi till mig  så  hundarna är en ren välsignelse att ha runt sig


så om man ska plocka ut det bästa ur utställnngen igår  så är det ju faktiskt så att det är  halvvägs  mot ett jaktchampionat !!!!!!!!!!!!!!!   Där behövs ju  utställnngsmerit  och jaktmerit för att bli riktig champion utan parantes   och vi har gjort  utställnngshalvan   nu  fattas bara  jaktbiten   ha ha ha  ( se det med glimten i ögat  för dit lär vi inte nå   men  halva meriten har vi !!! ) 


Viltspåret får vila för i år  vi väntar in dom nya reglerna som jag tror kommer att passa Mmix mycket bättre   så  3 dagars jaktlydnadskurs i oktober   och lite  stadgeträning och apporteringsträning  får det bli istället nu under hösten   och sen ett eller annat  åkande som publik på jaktprov hoppas jag att vi hinner med .


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica björnfot - 26 december 2011 15:39

Nu är parningen ett faktum och bara att vänta och se om det blir något. Jag kommer att skriva mest i Valpdagboken / dräktighetsdagboken  nu framöver  och bara om det händer något väldigt speciellt  skriver jag här .  Det ena som troligen är av intres...

Av annica björnfot - 19 december 2011 15:04

Nu blir det nog lite lugnt ett tag framöver på denna blogg,  bara om det händer något väldigt speciellt   för det stora i flocken är ju  förhoppningen om att  K-kullen är på väg  ,o).   Salsa  parad med Bruno  18 dec   och valpar väntas  runt vecka...

Av annica björnfot - 10 december 2011 17:57

Ja som ni förstår går inte bloggandet riktigt så som jag hade tänkt mig , jag är inte riktigt överens med den här bloggsidan  ännu  men jag jobbar på det , tycker att vissa saker är lite motiga osv   men  det blir kanske bättre.   Nu ska jag skri...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Ovido - Quiz & Flashcards