Alla inlägg under mars 2011

Av annica björnfot - 15 mars 2011 18:32

Full fart under den vakna tiden  och däremellan  MYCKET sömn   oj oj oj  vad dom kan sova  ( obs  att detta INTE är negativt  utan  kanonbra  och jag hoppas det håller i sig )

Under utevistelsen  så har 2 buskar fått sätta livet till  men det finns väl nya skott under snön kan jag tänka  och sen är det jättekul när  husse kastar bort snön som ligger mot husgrunden  då hoppar och far dom som små gummibollar   det är  en kul aktivitet  tycker minisarna.  Sen är det inte lika kul  för  man kan ta pinnarna som syskonen har i munnen utan att något händer  men stoppar man in nosen i Mmix mun  så mullrar hon så konstigt och kniper hårt hårt om pinnen   och det där konstiga ljudet gör att dom backandes kryper en bit bort och tittar på vad hon gör med stora ögan  , en mycket bra lektion i uppförande  och Mmix sköter fostran  helt kanon.

Mix har träffat sin älsklingsmänniska   och det blev favoriten redan vid första ögonkastet.  Det var slaktarn som kom hit med massor med inälvor  och  oj oj oj  vad han luktade gott när han kom i sina blodiga slaktarkläder,  en kille att stå på god fot med  tyckte mix.  så nu har  minisarna under sin vakna tid  varit ute  eller gnagt på ben  så det har varit väldigt tyst i köket idag   tänk vad trött i huvdet man blir när man får ett alldeles eget  stort fint  köttben att gnaga på ,o))

dom sover just nu  men det är dax för den obligatoriska gemensamhetstimmen  i vardagsrummet framför tvn    ska gå och bunkra upp med lite tidningar  och några hushållsrullar  för dom läcker som soll  dom där små.o)    hej hopp till nästa gång

Av annica björnfot - 6 mars 2011 16:56

det var ju ett tag sen  eftersom valpbloggen fick företräde, men nu  ramlar ju valparna in i resten av "flocken"  så  vanliga bloggen blir nog den som skrivs  nu förtiden.  Det har ju hänt en del sen sist   .Valparna har fyllt 8 veckor  och det är full fart  , men dom är väldigt behagliga ändå  för det är  myyyyycket sova ännu  så  vila för öron och själ finns fortfarande under dagtid.   Dom små lägger sig  vid 20-21 på kvällen  och  snusar gott till 06  då det är dax för lite mat och somna om till 8-8.30  så  jag antar att det inte finns plats att klaga ännu ,o)    Det känns dessutom som om jag har hittat lite  min grej hur jag ska hålla valpar   , troligen är vi inte framme vid slutmålet ännu  men det känns som om vi är en bit på vägen  och den långa nattsömnen och flertalet dagliga middagslurar  tycker jag tyder på att vi traskar åt rätt håll.

Salsa har farit hem  och enl Agneta gick det jättebra för henne att komma hem till Enköping och Doris. Agneta  har dessutom tagit några dar ledigt för att kunna aktivera Salsa om hon skulle få för sig att sakna småttingarna .  Men vi hade en tuff sista vecka här för att avvänja henne   hon fick gå med minisarna  hela tiden utom korta stunder på dagen  och undernätterna  i kök  eller bås  och även ute om vi var där  för att  hon verkligen skulle tycka att dom var lite jobbiga  och fostra dom ordentligt in i det sista, Har funderat mycket på det där  och jag undrar jag om 8 veckor är det ultimata  att lämna valparna vid ,  några veckor till  skulle säkert göra gott   för jag tycker att tikarna bara precis hinner påbörja uppfostran  men just nu känns det ändå väldigt bra  då  Mmix har visat sig vara en väldigt duktig styvmamma  för om några gruffar  så är hon där och delar på dom omgående  och om någon försvinner från flocken ute  så "vallar" hon in den,  dessutom blir det förståss en hel massa lek o bus  så det gäller att inte missbruka henne  utan  låta henne vara med dom små  en stund  för att själv få vara unghund ett tag till.

Daiwa har flyttat  till Stig och Ingalisa   som  tidigare hade Fia   det fungarar väldigt bra och hon anpassade sig samma minut som hon steg in i deras bil , självklart känns det bra att det fungerar  men  jag känner mig lite som mamman som ska lämna på dagis  och vill se en liten tår som bekräftelse på saknad ..  Vad löjlig man är   naturligt vis är det här det bästa  och hon flyttade ju faktiskt för att få lite mer uppmärksamhet  bli ompysslad  och bara ha det bra,  Hon och Stig är ute på 2 timmars rundor på dagarna  odå hon får skutta lös  delar av promenaderna  och  det är mer än jag kunnat ge henne  eftersom tiden ska räcka till alla hundar

Det är dessutom planerat  att Winnie ska flytta ner till  Mia .  Mia saknar hund  och hon har ju haft fodertik åt mig tidigare  så det kommer att gå kanonbra  eftersom både  Mia och Winnie är ganska okomplicerade .


Sen har jag funderat och funderat  och årets kennelaktiviteter  kommer som ni vet  att bli   viltspår  under våren,   rustning av gäststugan under sommaren ,  förhoppningsvis  till  Lotta  och fjällen med  ripor mm  i höst,   och ev privat  jaktanlagsprov i norge  där  hågade äv välkomna att följa med .


Sen har jag klurat  och klurat  och klurat igen  på nästa års aktiviteter  och TROR att jag har dom övergripande planerna klara    så jag säger bara  SÄTT IGÅNG OCH SPARA PENGAR   NI VILL INTE MISSA  NÄSTA ÅRS AKTIVITET !!!!!!.


som grädde på moset har jag i helgen varit på kurs  med Mmix och det var trevligt och intressant precis som kurser brukar vara    så sängen börjar kännas väldigt lockande   ( den lilla 4 benta sover redan ,o))

Ovido - Quiz & Flashcards