Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

fullt ös -medvetslös gäller hos oss nu ,o)

Av annica björnfot - 15 mars 2011 18:32

Full fart under den vakna tiden  och däremellan  MYCKET sömn   oj oj oj  vad dom kan sova  ( obs  att detta INTE är negativt  utan  kanonbra  och jag hoppas det håller i sig )

Under utevistelsen  så har 2 buskar fått sätta livet till  men det finns väl nya skott under snön kan jag tänka  och sen är det jättekul när  husse kastar bort snön som ligger mot husgrunden  då hoppar och far dom som små gummibollar   det är  en kul aktivitet  tycker minisarna.  Sen är det inte lika kul  för  man kan ta pinnarna som syskonen har i munnen utan att något händer  men stoppar man in nosen i Mmix mun  så mullrar hon så konstigt och kniper hårt hårt om pinnen   och det där konstiga ljudet gör att dom backandes kryper en bit bort och tittar på vad hon gör med stora ögan  , en mycket bra lektion i uppförande  och Mmix sköter fostran  helt kanon.

Mix har träffat sin älsklingsmänniska   och det blev favoriten redan vid första ögonkastet.  Det var slaktarn som kom hit med massor med inälvor  och  oj oj oj  vad han luktade gott när han kom i sina blodiga slaktarkläder,  en kille att stå på god fot med  tyckte mix.  så nu har  minisarna under sin vakna tid  varit ute  eller gnagt på ben  så det har varit väldigt tyst i köket idag   tänk vad trött i huvdet man blir när man får ett alldeles eget  stort fint  köttben att gnaga på ,o))

dom sover just nu  men det är dax för den obligatoriska gemensamhetstimmen  i vardagsrummet framför tvn    ska gå och bunkra upp med lite tidningar  och några hushållsrullar  för dom läcker som soll  dom där små.o)    hej hopp till nästa gång

 
 
Ingen bild

Jenny o Elba

16 mars 2011 03:25

Haha! Ja nog låter det som om det är full rulle hos er allt :)

annica björnfot

16 april 2011 14:14

jajjamensan ,o)) full fart

 
Ingen bild

Lotta

17 mars 2011 10:42

Låter häärligt! Bra med favoritpersoner. Maria och jag har pratat ihop oss och dyker upp om en vecka - någon gång frampå torsdags eftermiddagen om allt går enl plan. Ska bli kul att se flocken och inte minst "Syrran". Apan vilar sig i form på soffan - det har varit två veckors intensiv skidåkning, spring och skoj i snön så hon e lite trött. Vi hörs!

annica björnfot

16 april 2011 14:13

det var kul att ha er här

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica björnfot - 26 december 2011 15:39

Nu är parningen ett faktum och bara att vänta och se om det blir något. Jag kommer att skriva mest i Valpdagboken / dräktighetsdagboken  nu framöver  och bara om det händer något väldigt speciellt  skriver jag här .  Det ena som troligen är av intres...

Av annica björnfot - 19 december 2011 15:04

Nu blir det nog lite lugnt ett tag framöver på denna blogg,  bara om det händer något väldigt speciellt   för det stora i flocken är ju  förhoppningen om att  K-kullen är på väg  ,o).   Salsa  parad med Bruno  18 dec   och valpar väntas  runt vecka...

Av annica björnfot - 10 december 2011 17:57

Ja som ni förstår går inte bloggandet riktigt så som jag hade tänkt mig , jag är inte riktigt överens med den här bloggsidan  ännu  men jag jobbar på det , tycker att vissa saker är lite motiga osv   men  det blir kanske bättre.   Nu ska jag skri...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Ovido - Quiz & Flashcards