Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

nu blev det ett längre uppehåll i alla fall men skälet till det är gilltigt ,o))

Av annica björnfot - 2 augusti 2011 10:49

Morris - Maria   och Joker har varit här  och hundarna har busat och farit runt i fllera dar och haft kul.  Morris var några dar ensam här  sen kom Maria tillbaks och vi tränade lite  sen for hon igen  för att komma tillbaks för att hämta Morris  och det blev samma dag som Evelina kom ner för att hämta sin svara fara Jack . Junior for hem dagen efter,  Det var jätteroligt att få rå om dom  ( både 2 o 4 benta ) ett tag.

när allt lugnat ner sig  fick jag en intresse förfrågan på Junior , frågan var om han dör till knarkhund,  så en hundförare innom polisen kom och testade  och ju mer jag såg  dessto mer imponerad blev jag av lilleman  , han har ju inte tänat någonting   mer än  100 m spår som gick toppen  och en gång på fågel som gick bra  så inga kast eller så alls .  Han testades  genom många kanst på kort tid  även in i buskage  och upp i en vagn  bakom en hel hög hopfällda  balkongmöbler osv  han hämtade så fint hade bra grepp och levererade av  helt utan tidigare träning   hämtade tom in från buskarna  där han fic söka ett tag innan han fann apporten , lika i vagnen med nätbotten   lite läskigt men sen hoppade han upp,  han försökte få tag i den bakom möblerna men efter ett tag  gav han uoo,   jag var sååå jättenöjd med det jag såg . Hundföraren  tyckte att han inte hade föremålsintressse ????   ja därskiljer sig ju våra åsikter väldigt mycket   för det han tyckte saknades  var  idogheten i söket krafset  kampen  viljan  osv   jag är  skitglad att jag INTE har den biten på mina hundar vid 6 mån för jag kallar det rent ut  för stress  och  med för mycket kast kommer det  så den biten är absolut inte något att eftersträva   utan lugnt och fint  ska det vara  ( finns det pippi i backen  så blir det annat ljud i skällan  ha ha ha  ) Efter det jag hade sett vart jag lite sugen på att behålla hono och träna för han har ett lugn jag saknar hos mix . Men precis efter  hörde Carina av sig  och där tror jag han kommer att få det  kanonbra   en hel hög med hästar ioch några katter i sin nya flock och om han sköter sig  så blir det nog lite fågeljakt också  när han blir äldre .  dessutom bor dom inte så långt härifrån så möjligheten att följa honom live finns ju .


För lite mer än en vecka sedan skulle jag vara ambitiös och göra hundgodis när jag fick hem  inälverna och vom + ben från slaktarn.  att sköra rå lever och rå lunga är som ni kanske vet inte det allra enklaste   , kniven fastnar eller halkar runt  så jag valde sax istället. Klipp  klipp  och mera klipp   ( slutresultatet blev 12 2litersburkar   torkad hundgodis så ni kan ju gissa hur mycket rå  hantering det var ,o))   fick n liten liten blåsa av saxen på torsdag kvällen men va f--n  bara att fortsätta på fredagen  och på kvällen gjorde det så ont i fingret att jag höll på att svimma. Men 6 mil ner till Uppsala en fredagkväll för en liten blåsa kändes larvigt så en natt utan sömn var vad som hände istället.  Lördag morgon  var det en stor blåsa mellan lederna på ringfingret den var blå svart men  värken var inte alls som kvällen innan   men jag var trött  så vila soffan hela dagen var vad som blev . sov ganska gott på natten  och söndag morgon  ingen värk  men  det började bli lite rött och varmt på ovansidan av handen  och den blåsvarta blåsan hade blivit större  så kanske en sväng till akuten ändå ,  Väl där  så blev det utfrågning redan i anmälningsluckan  om vad som hänt och när jag förklarade skrev hon att jag slaktat en ko !!!!!!!!!  Nej nej  sa jag  bara tagit hand om lite inälvor och vomen  men hon tyckte det såg bra ut och lät det stå kvar   så väl inne hos doktrn kom ju frågan   hur många kor har ni ??  är det ett stort jordbruk ??    jaha  jasså   du känner en slaktare    jaha ,,,,,,,,,,    blåsan skars upp  och sen började det jobbiga ,,,  som ni vet  äter jag inga tabletter  och använder ingen medecin  och nu ville han suga vätska ur fingerleden med en spruta för att kunna göra en bakterieodling på det .  FYYYYYYY  F-N   vad det gör ont utan bedövning !!!!!!!!!!   när väl alla prver var tagna  kom nästa smäll    jag måste äta penicellin ...  uh uh uh   nu var paniken nära   och med tanke på hur fingret såg ut och medecinering och allt så blev jag inlagd med  penicellindropp i 3 dar  ( för en liten blåsa !!)

blev utskrven  sen tisdagkväll  hemma vid 21  och återbesök redan kl 10 onsdag morgon. sen  har det fortsatt med omläggning oh återbesök hos speialister  och med lite tur blir jag av med medecin till helgen  och bandage  nästa vecka    har ju sett ut so om jag haft boxarhandske på mig  ,o))   fattar nu  hur otroligt illa det kunde ha gått om bakterierna nått leden ,  så som doktorn sa  att små sår och fattiga vänner ska man inte förakta.  så sant så sant .


Efter allt detta elände  och ett ganska lugnt och tyst hem   Bara Bruno och Mmix blir ju kvar  Junior far på torsdag   , så blev det lite träning inbokad med Mmix, hos "experter    först lite vattenträning med fågel   hos Bengt     och sen lite fält nästa vecka hos Lisbeth    det ska bli kul att för en gångs skull få gå på kurs utan att bry sig om hur det ska göras med  ev andra hundar  utan att bara bara bara  få focusera på  just min  ( privatträningar )  Hon är ju fortfarande ung och jag tycker jag går sakta fram  men har ändå  lite "bassning" för att jag har för bråttom   och borde ha väntat till nästa år då hon har fyllt 2 år   meeeeeeen   med bara henne och brunte hemma  så är det kanonläge att focusera på detta  så jag ska prova lite lugnt och fint i alla fall  ,o)))

 
 
Ingen bild

Morris&Maria

16 augusti 2011 15:34

Mår du bättre nu?
Lite uttråkad kanske när ni inte har så mycket av varken 2- eller 4benta gäster/inneboende där hemma?! :)
kram från morris o mig

annica björnfot

30 augusti 2011 18:25

jag mår mycket bättre och vi vilar bara upp oss tills nästa gång du o morris kommer ner ,o)) ses snart / annica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica björnfot - 26 december 2011 15:39

Nu är parningen ett faktum och bara att vänta och se om det blir något. Jag kommer att skriva mest i Valpdagboken / dräktighetsdagboken  nu framöver  och bara om det händer något väldigt speciellt  skriver jag här .  Det ena som troligen är av intres...

Av annica björnfot - 19 december 2011 15:04

Nu blir det nog lite lugnt ett tag framöver på denna blogg,  bara om det händer något väldigt speciellt   för det stora i flocken är ju  förhoppningen om att  K-kullen är på väg  ,o).   Salsa  parad med Bruno  18 dec   och valpar väntas  runt vecka...

Av annica björnfot - 10 december 2011 17:57

Ja som ni förstår går inte bloggandet riktigt så som jag hade tänkt mig , jag är inte riktigt överens med den här bloggsidan  ännu  men jag jobbar på det , tycker att vissa saker är lite motiga osv   men  det blir kanske bättre.   Nu ska jag skri...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Ovido - Quiz & Flashcards