Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

Rubrik saknas

Av annica björnfot - 10 januari 2011 06:41

nu har dom kommit,  det blev lite segt i början  men när dom väl började droppa ut så gick det undan  6 st på 2,5 timme .  sen dröjde det en timme till och nr 7 som var en dödfödd brun tik kom  som sista valp. Jättetrist att en valp går förlorad  men jag tror jag vet vad det beror på . På fred förmiddag  halkade Salsa när hon kom in  på vårat hallgolv  och slog i magen  troligen är det förklaringen  och veterinär tror att det var den valpen som orsakade "segheten"  innan valpningen kom igång.  Som sgt  tråkigt  men sånt händer.  Är istället jätteglad åt dom 6 fina valparna som ligger i lådan  och dom var jämna i storleken  det skiljde  70 g på minst och störst  .  Det blev  1 brun tik   1 svart tik  1 brun hane  och 3 svarta killar   så en av varje  ,o)))   inga baksporrar   ,



Alla verkar tillfreds  åter sover äter sover   det är lugnt och harmoniskt i lådan och salsa verkar nöjd . förhöjd temp  presis som det brukar vara efter en valpning  hungrig osv   så hon har mest varit ifred med minisarna  och jag har bara kikat in som hastigast, 



 
 
Ingen bild

Jenny o Elba

10 januari 2011 08:04

GRATTIS till 6 nya små charmtroll!!! Ni hann först! Här är det fortfarande lugna gatan :)

annica björnfot

17 januari 2011 13:54

vet det fast nu har han ju kommit grattis till er också även om ni bara fick 1 ,o))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica björnfot - 26 december 2011 15:39

Nu är parningen ett faktum och bara att vänta och se om det blir något. Jag kommer att skriva mest i Valpdagboken / dräktighetsdagboken  nu framöver  och bara om det händer något väldigt speciellt  skriver jag här .  Det ena som troligen är av intres...

Av annica björnfot - 19 december 2011 15:04

Nu blir det nog lite lugnt ett tag framöver på denna blogg,  bara om det händer något väldigt speciellt   för det stora i flocken är ju  förhoppningen om att  K-kullen är på väg  ,o).   Salsa  parad med Bruno  18 dec   och valpar väntas  runt vecka...

Av annica björnfot - 10 december 2011 17:57

Ja som ni förstår går inte bloggandet riktigt så som jag hade tänkt mig , jag är inte riktigt överens med den här bloggsidan  ännu  men jag jobbar på det , tycker att vissa saker är lite motiga osv   men  det blir kanske bättre.   Nu ska jag skri...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Ovido - Quiz & Flashcards