Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

valpdygn 9/10

Av annica björnfot - 17 januari 2011 13:55

det äts och smackas ganska ofta nu  för Salsa har så mycket mat att hon väcker dom ca 1gång/tim,  försöker ta ut henne ur rummet i perioder så dom små får lite längre sovstunder  och inte utvecklas till  Moa lockaliker  när hon var liten .  Får försöka minska maten igen men det är hon inte alls med på hon vill ha fulla ransonen  + en omgång till  ,o))  Har provat med lite fast föda  till 2 av minisarna idag  vom utrörd m mjölk  det gick sådär  ha ha  första o andra tuggan sög man ur mjölken och spottade ut vomen  men sen slank det ner.  Det är så försvinnande lite dom får så det gör varkden till eller ifrån  men att introducera det väldigt lugnt  och med dom minsta först brukar ge bra resultat vid matfatet senare.  


Sen vet jag att det finns "kunnigt" folk som påstår att det är bortkastad tid att vara social = ta på och gulla med  valpar under 2-3 veckor . Jag delar INTE den uppfattningen. Om man har en tik som accepterar att man sitter  i eller brevid lådan med en valp som man smeker och maserar  så hävdar jag bestämt att den känner igen detta senare och att det är possitivt för valpen att uppfatta händer och beröring som något possitivt .  Som tur är har jag väldigt toleranta tikar som allihop har insett att matte gärna är en del i det som sker i valplådan och dom låter mig få vara det . Ett bevis på att dom känner igen är att om dom är oroliga i lådan ( salsa kan tex vara på kissprom med husse  ) och jag lyfter upp den som gnölar  så kurar den ihop sig i handen och somnar ganska omg.  Skit samma om jag har fel eller rätt   jag trivs med det här sättet och tror på det  så jag kommer att fortsätta  gulla  ,o))


Nu har den sista i ledet av valpköpare  äntligen "klämt" ur sig  sin  arvinge  och det är många som fyllt på i familjen under 2010/2011

Stora grattis till er alla

Båtis familjen  fick en liten kille

Classicfamiljen  fick en liten kille

Pusselfamiljen  klämde till med 2 st på en gång  med fin fördelning på en av varje

Torefamiljen  fick en kille

och sist men inte minst  Elbafamiljen  en kille


Många pojkar blev det   så nästa hundträff står väl fotboll som en av punkterna  ha ha

sköt om er och era små

annica

 
 
Ingen bild

Jenny o Elba

18 januari 2011 10:46

Jag kan ha viss förståelse för Salsa. Det blir u liksom trångt när mjölken pressar på :) Jag väcker lillhusse också, för att dela med mig ;)

annica björnfot

19 februari 2011 10:13

ja men kunde h ine en i taget så det inte blev sånt liv ????

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica björnfot - 26 december 2011 15:39

Nu är parningen ett faktum och bara att vänta och se om det blir något. Jag kommer att skriva mest i Valpdagboken / dräktighetsdagboken  nu framöver  och bara om det händer något väldigt speciellt  skriver jag här .  Det ena som troligen är av intres...

Av annica björnfot - 19 december 2011 15:04

Nu blir det nog lite lugnt ett tag framöver på denna blogg,  bara om det händer något väldigt speciellt   för det stora i flocken är ju  förhoppningen om att  K-kullen är på väg  ,o).   Salsa  parad med Bruno  18 dec   och valpar väntas  runt vecka...

Av annica björnfot - 10 december 2011 17:57

Ja som ni förstår går inte bloggandet riktigt så som jag hade tänkt mig , jag är inte riktigt överens med den här bloggsidan  ännu  men jag jobbar på det , tycker att vissa saker är lite motiga osv   men  det blir kanske bättre.   Nu ska jag skri...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Ovido - Quiz & Flashcards