Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

så konstigt det kan bli.

Av annica björnfot - 17 januari 2011 23:10

KL 13.55 idag skrev jag föregående inlägg om bla  att en valp påminner om moa och att jag försöker undvika detta  ( hon gick upp alldeles för fort i vikt )  denna valp påminner en hel del om moa  vilket  för övrigt är trevligt då moa är en trevlig hund .  Men 35 min efter mitt inlägg  gick moa hastigt bort hemma hos sig i en hjärtinfarkt , Mia o Moa hade varit ute som vanligt igår och apporterat osv  och i morse var hon lite loj  och hade kissat inne vilket hon inte gjort sen valptiden.  Mia tog ut henne före jobbet  på en runda  och gick sen iväg men ringde hem till dottern som sa att Moa nog inte mådde helt bra , Mia gick hem från jobbet och Moa var lite slö  så  vet tid bokads till 17.30 på kvällen   men vid 14.30  så somnade hon bara in på hallgolvet . Familjen valde att åka till vet på utsatt tid i alla fall  och där konstaterades hjärtinfarkt.. Jag brukar inte skriva på det här sättet om något trist har hänt, men Moa var väldigt speciel för mig då hon var den första valp jag födde upp  och hon dessutom var ensam i kullen  så fick vi ett speciellt  band , hon var ju dessutom hos oss till 7 mån ålder innan hon flyttade till Mia som fodertik .   trots flytten till sigtuna  träffades vi första året flera gånger i veckan  så en alldeles speciell plats i hjärtat har hon .


men visst är det konstigt att precis nästan samtidigt som jag skriver om henne händer detta .  Just nu hoppas jag ju förstås att denna valp blir en moalockalike i temperamentet   men inte i viktuppgången  och sen hoppas jag att den kan simma  ,o)))   just nu känns det bara jobbigt  men jag vet att hon inte kunnde haft det bättre än hos familjen hon hade . 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica björnfot - 26 december 2011 15:39

Nu är parningen ett faktum och bara att vänta och se om det blir något. Jag kommer att skriva mest i Valpdagboken / dräktighetsdagboken  nu framöver  och bara om det händer något väldigt speciellt  skriver jag här .  Det ena som troligen är av intres...

Av annica björnfot - 19 december 2011 15:04

Nu blir det nog lite lugnt ett tag framöver på denna blogg,  bara om det händer något väldigt speciellt   för det stora i flocken är ju  förhoppningen om att  K-kullen är på väg  ,o).   Salsa  parad med Bruno  18 dec   och valpar väntas  runt vecka...

Av annica björnfot - 10 december 2011 17:57

Ja som ni förstår går inte bloggandet riktigt så som jag hade tänkt mig , jag är inte riktigt överens med den här bloggsidan  ännu  men jag jobbar på det , tycker att vissa saker är lite motiga osv   men  det blir kanske bättre.   Nu ska jag skri...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Ovido - Quiz & Flashcards