Direktlänk till inlägg 9 april 2011

tiden rullar iväg och minisarna växer.

Av annica björnfot - 9 april 2011 13:02

Tiden går fort   rusktigt fort ,  gör inte mycket  men hinner inte ens med att göra ingenting...  Snön har legat  och vi har fortfarande lite kvar  och i början på veckan kom det vatten , massor med vatten uppifrån skogen  så det var simbassäng på baksidan och vi trodde vi skulle få dras med det  2-3 veckor  ( var några dm högt )

Men sen kom blåsten och gjorde torrt på 2 dar  !!!!   Tyvärr såg den till att ta med sig några av våra träd också   så hela  7 rotvältor finns att ta tag i uppe i skogen.


på hundfronten  har en av lillebröderna  skadat en tass i lek med sina syskon,  han haltade lite på kvällen  fick vila ensam ett par timmar och var i full gång sen på sista utepasset   men dagen därpå hoppade han på 3 ben ,o(.  Åkte till veterinärn  som konstaterade svullnad   röntgen av  fotled  armbåge och axel   men som tur var såg det fint ut   ett litet hål efter en tand fann vi   så  penicellin och smärtstillande  blev ordinatione  och sen vila , men hur sjutton man håller en liten springerkille lugn som hör sina syskon busa  och gärna vill vara med , för inte delar han åsikten om att han ska ta det lugt !!!!  lös i sovrumet eller vardagsrummet  ensam alt med Mix för att hålla sig lugn  resulterade i  hoppa upp och ner i säng / soffa   säkert jättebra för frambenet ,  Nå  i bur då   jo visst  en valp som stog på bakbenen och krafsade med framen för att komma ut ,   så valet blev  vardagsrum med mix på dagen   sova med 1 syskon+ mix på natten  och vara i sovrummet och sova hos oss  på morgonkvisten   det funkade riktigt bra i 4 dag ar    men nu har vi slagit ihop honom med resten igen  för han verkar helt  frisk igen   ska bara äta upp medecinen  och sen ska jag ringa vet   för ev  kontroll  ( måste ju vara extra noga  om han ska iväg till någon köpare )  Men det var nog inget mer än det lilla bettet  och det ser helt bra ut igen  så ingen skada skedd.


Nu är alla klarvaccinerade och avmaskade  vilket känns bra   för nu behöver jag inte komma ihåg en massa mer ,o)) 

Har gått /går en valpkurs just nu  utan hund  bara för att jag vill ha lite teori  ur ett annat tänk  och det är kanonbra, 

Mix  2011 är planerat  och målet med henne i år är

att göra klart spåren

att träna passivitet    i   M A S S O R    olika ställen och situationer 

träna  avlämningar

träna vatten

ja  så mycket mer ska hon nog inte göra

sen ska jag ev  köra lite med 2 av killarna har bara inte gjort iordning  programmet för dom ännu,  men  mycket passivitet  blir det ju där med ,o))


Lottas tik  som är kvar här ännu  utvecklas riktigt riktigt bra  så  skulle hon inte komma ner och hämta henne som avtalat  är   blir hon nog kvar ,o))


nu gäller det bara att snön försvinner i skogen och att det torkar upp så vi kan starta  viltspårsträningen   det är ju nägra som är nybörjare som ska köra i år också   så  lite mer blåst och några varma dar  vore fint .


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica björnfot - 26 december 2011 15:39

Nu är parningen ett faktum och bara att vänta och se om det blir något. Jag kommer att skriva mest i Valpdagboken / dräktighetsdagboken  nu framöver  och bara om det händer något väldigt speciellt  skriver jag här .  Det ena som troligen är av intres...

Av annica björnfot - 19 december 2011 15:04

Nu blir det nog lite lugnt ett tag framöver på denna blogg,  bara om det händer något väldigt speciellt   för det stora i flocken är ju  förhoppningen om att  K-kullen är på väg  ,o).   Salsa  parad med Bruno  18 dec   och valpar väntas  runt vecka...

Av annica björnfot - 10 december 2011 17:57

Ja som ni förstår går inte bloggandet riktigt så som jag hade tänkt mig , jag är inte riktigt överens med den här bloggsidan  ännu  men jag jobbar på det , tycker att vissa saker är lite motiga osv   men  det blir kanske bättre.   Nu ska jag skri...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Ovido - Quiz & Flashcards