Direktlänk till inlägg 16 april 2011

det händer saker varje dag nu .

Av annica björnfot - 16 april 2011 14:16

oj  vad dom växer , och ja  det händer saker varje dag .  nu har dom börjat vara ute flera gånger  och vi startar  morgonen vid 6 tiden  ( faktiskt jag som vaknar först ,o) med att släppa ut minisarna och Mmix  ger dom små mat ute  så dom gör ifrån sig innan det är dax att gå in och ta det lite morgon lugnt med rastning av stora vovvar  och människofrukost.


delar under dan i n  dom i grupper  ( som ser olika ut varje gång )  när dom umgås med dom vuxna  så att det hinns med att säga ifrån ordentligt  och att det blir lite lugnare  Linn tar  2 åt gången  och Bruno bara en  för jag är orolig för hans rygg. Dessutom vill jag verkligen att han ska ha en dämpande inverkan på dessa små  och en o en  så har han full koll   leker en stund  men säger till när det behövs .


Jag tycker ju inte att man ska ha för bråttom med dom små  utan dom ska få vara valpar i lugn och ro utan hets och stress som blir när man börjar jaga runt  efter att få dom  rumsrena och miljötränade   det hinns  det hinns  och  behöver jag fara någon stanns så följer dom självklart med om vi blir borta ett tag  men inte sitter jag och åker till vissa ställen bara för att träna dom små,  tycker  absolut viktigast  är fortfarande  att bygga upp säkerhet i närmiljön och med flocken   att  leka med syskon  och  sova   sova  sova  sova .  Så ute passen  är nu  ca  20 min  sen är det sova som gäller ett par timmar igen  , sen kommer det ju hundar och hälsar på ibland och då får dom träffa andra  också  ( det blir ju dessutom  hundar och förare som jag litar på   och inte dom här odågorna som springer lösa och har förare SOM TROR  att dom har koll och inkallning .)  Men vi ska i alla fall börja lite med koppel  och  följsamhet  och inkallning   sen får det räcka med aktiviteter för pojkarna . 


Med Mmix  ska vi försöka få till lite spår  igen   och  under påskhelgen och några veckor framåt kommer jag att ha viltspårsträning/kurs  så är det någon som missat att anmäla sig   maila eller ring mig snarast.  Bor ni långt bort kan ni ju sova kvar om ni vill.


ne j  nu är det väl dax att göra lite nytta igen   även om det känns motigt att vara inne när det är så fint väder .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica björnfot - 26 december 2011 15:39

Nu är parningen ett faktum och bara att vänta och se om det blir något. Jag kommer att skriva mest i Valpdagboken / dräktighetsdagboken  nu framöver  och bara om det händer något väldigt speciellt  skriver jag här .  Det ena som troligen är av intres...

Av annica björnfot - 19 december 2011 15:04

Nu blir det nog lite lugnt ett tag framöver på denna blogg,  bara om det händer något väldigt speciellt   för det stora i flocken är ju  förhoppningen om att  K-kullen är på väg  ,o).   Salsa  parad med Bruno  18 dec   och valpar väntas  runt vecka...

Av annica björnfot - 10 december 2011 17:57

Ja som ni förstår går inte bloggandet riktigt så som jag hade tänkt mig , jag är inte riktigt överens med den här bloggsidan  ännu  men jag jobbar på det , tycker att vissa saker är lite motiga osv   men  det blir kanske bättre.   Nu ska jag skri...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Ovido - Quiz & Flashcards