Direktlänk till inlägg 20 april 2011

täd o grindar

Av annica björnfot - 20 april 2011 09:14

äntligen har jag så kommit igenom huset med städningen  för första gången  allt blev klarrt på en gång sen jul !!!  ( har fått tagit det i etapper tidigare )   ja jo  det är väl vissa saker kvar   2 fönster  och några garderober  men annars känns det bra ,  och sen hela  garaget  och  blivande gästhuset förstås   , hua hua   kanske man inte ska vara så glad ändå  med allt man har framför sig .


Tanken är att gästhuset ska röjas ur  och vissa delar ( stor andel misstänker jag ) ska till tippen   sen ska det  spacklas och målas och kanske några nya golv  osv   så jag hoppas att dom som lovat att hjälpa till  hör av sig snart med datum som passar  ,o))


Har äntligen fått upp  bättre grindar  för altan/gräsmattan  både på fram och baksidan  så nu kan man gå in i lugn och ro  och plocka det man ska  utan att vara orolig för rymningar ( vägen är lite väl nästa )   så det känns jätte bra att kunna springa på toa UTAN att dra med hela gänget in.


Nu har vi ökat på valpantaler  för Linn och hon umgås med hela flocken på en gång inga som hellst problem  men jag tror att det var bra att det gick lite sakta för hon har ju levt som ensamhund i bra många år  och hon har kunnat få bukt med minisarna en o en så dom vet vad hon går för.  Det märks på hela henna att hon gillar det här  och hon har på ett sätt blivit lugnare  så jag tror att det tar lite mentalt på henne  , men jösses  hur mår man inte själv efter en dag med en hel hög  barnbarn ,o))   


Mmix funkar fortfarande kanon med miniflocken  så nu har dom ju 2 mammor av olika format  en busig 1,5årig  spralla som leker med och dessutom gärna vill vara störst  så tillsägelserna kommer   lite alla  storasystermodellen.   Sen gammal mormor  som med sitt lugn  bara är  och skapar trygghet  så det känns kanonbra


Problemet just nu är Bruno,  det gick så bra med dom små och han tyckte det var så roligt  bjöd upp till lek  och for runt   men sen var vi ute och cyklade i början på veckan  och då  ville han inte längre vara med nägon valp och hälsar inte ens på dom  så troligen kännde ryggen av cykelturen ,o(((((    Men nu har han igår och idag  rusat fram till kompostgallret och börjat "pussas" med dom igen  så kanske vi kan återuppta umgänget   det vore så skönt  för småpojkarna behöver en hane som kan ge lite riktlinjer också.   Dessutom har Linn börjat löpa så det  blir ytterligare en lärdom för småpojkarna  att inte nosa en löptik i baken för mycket  för då säger framdelen ifrån ordentlig  ha ha ha .


Vädret har ju dessutmo varit bra så dom har kunnat vara ute en hel del  men vi flyttade ju in i huset i augusti förra året och har inte koll på vart det finns blommor på tomten riktigt ännu    och jag som inte kan förstå hur folk kan springa och putta ner sånt  "skit" ( skit = allt som kan vara giftigt för valpar ) både här och där   blir alldeles knäpp när jag hittar tulpaner och påskliljor lite varstans i gräsmattan.   ska man ha blommor ska det vara ordning o reda och i rabatter !  och lagom mycket   så det går att vattna enkelt  och  hägna in  för småvalpar ,  Just nu far vi = Kjelle   runt med spade och gräver upp allt vad lökväxter heter  så inte småttingarna hittar dom först.


valpborgshelgen blir det lite viltspårsträning   lite fält   lite dummysök  osv  beroende på vad dom som kommer vill göra   kanske bara lite socialt umgänge och passivitetsträning för vissa  ,o)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica björnfot - 26 december 2011 15:39

Nu är parningen ett faktum och bara att vänta och se om det blir något. Jag kommer att skriva mest i Valpdagboken / dräktighetsdagboken  nu framöver  och bara om det händer något väldigt speciellt  skriver jag här .  Det ena som troligen är av intres...

Av annica björnfot - 19 december 2011 15:04

Nu blir det nog lite lugnt ett tag framöver på denna blogg,  bara om det händer något väldigt speciellt   för det stora i flocken är ju  förhoppningen om att  K-kullen är på väg  ,o).   Salsa  parad med Bruno  18 dec   och valpar väntas  runt vecka...

Av annica björnfot - 10 december 2011 17:57

Ja som ni förstår går inte bloggandet riktigt så som jag hade tänkt mig , jag är inte riktigt överens med den här bloggsidan  ännu  men jag jobbar på det , tycker att vissa saker är lite motiga osv   men  det blir kanske bättre.   Nu ska jag skri...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Ovido - Quiz & Flashcards