Alla inlägg den 10 december 2011

Av annica björnfot - 10 december 2011 17:57

Ja som ni förstår går inte bloggandet riktigt så som jag hade tänkt mig , jag är inte riktigt överens med den här bloggsidan  ännu  men jag jobbar på det , tycker att vissa saker är lite motiga osv   men  det blir kanske bättre.


Nu ska jag skriva i alla fall   men vad som hänt sen sist  har jag inte mycket koll på längre  ,o)) .  Ridhusträningen  som vi har  en gång i månaden nu under vintertiden   går bra  och  ekipagen kommer  villigt tillbaks  gång efer gång för att bli  "trakaserad"  av mig igen  ,o)).   Dom är duktiga allihop  och utvecklingen går framåt för alla,  sen är det ju inte den absolut mest lugna perioden i en hunds utveckling  för 3 av dom  som har pojkar på 11 månader   ha ha ha   ja  det är väl kanske inte drömåldern  när det gäller att lyda ,  Ibland funkar dom som klockan  men emellanåt får jag samtal med frågan om jag gör återköp   ha ha   japp  självklart att dom skulle vara välkomna tillbaks   njaaa  kanske inte alla 3 på en gång   men en i taget  kanske jag skulle orka med ,  en ettåring  har ju  förutom  massor av enerigi  dessutom en hel hög åsikter om hur man ska agera  i vissa situationer   bla.  inkallning    där är väl inte riktigt  alla  förare och hundar eniga  alla gånger  ,o)


Men passiviteten  funkar riktigt bra för alla    och apporteringen  också   så  bara att jobba vidare . Dom lite äldre hundarna  gör bra ifrån sig  och kan vara lösa under  hela 3 timmars passet   även om det är  dummiekast  och tajta möten  .


Planeringen för 2012  börjar ta sin plats   och några aktiviteter är inplanerade ,   trimkurs  i januari    -   viltspårsträning    april-maj    -   apporteringshelg i juni    och  sen  håller jag på med att jaga rätt på  en ev  fältkurs till augusti/sep  ,   Önskemål har inkommit  om  att vi ska ha  ID-sök  till senhösten  hösten   så  mycket möjligt att det blir så .  Eftersom jag själv har lite problem  är jag jätteglad att  jag fått ihop detta  och fått tag i riktigt bra  instruktörer  och medhjälpare   så  jag tror det kan bli ett riktigt  lärorikt år .   Någon valpkull  dyker ju upp o eftersom   tom Kjelle  tycker det är lugnt här   och har börjat  längta efter smått   ,o))  sån tur att han kan  ta en stor del av detta   så nu är det bara att längta ....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards