Alla inlägg den 15 juni 2011

Av annica björnfot - 15 juni 2011 17:08

Nu har Joker flyttat  och det verkar gå jättebra,  så  bara 2 pojkar kvar här hemma  och en av dom sticker i  början på juli  och den andra får skrota på  här hos oss  ingen större brådska att bli av med honom  han är kanontrevlig  och  smart  och det gillar man ju ,o))  men  kanske inte ändå   det  räcker med hundar  nu ett tag  och jag VILL verkligen  jobba med Mmix   men ju fler man har desto svårare är det ju att skapa egentid  med bara en hund   utan att få dåligt samvete.  Linn  kräver ju sitt och har ganska stora krav på uppmärksamhet  nu när hon inte hör något  och det tyvärr inte går att ha henne ihop med Bruno som jag hade tänkt mig,  dom kan leka jättebra en stund  men sen när dom går och nosar på varsit håll så går hon liksom i sin egen värld och strular  och när bruno kommer från något håll och buffar på henne blir hon rädd och det slutar inte så bra .  så jäkla trisst  men jag kan förstå att det blir tokigt för henne när hon inte hör honom komma, valparna  går bättre  för då verkar hon vara på allerten hela tiden och inte slappna av  så hon är aktivare med dom  men hon orkar ju inte så länge   och att  vara ensam är ju pest  ( och det hörs att hon tycker det ,o))   så hon  tar sin tid   och minisarna tar sin tid    även om  kj  tar hand om bruntes  motion  osv   så finns det ju fler än Mmix som pockar på uppmärksamheten   så jag tror inte han blir kvar för gott   men ett tag  är helt ok  för jag tror att det blir kanonkul att träna med honom,

Karin skulle ha kommit igår och stannat ett par dar  för att träna hund  men men  ibland blir det inte som man tänkt sig   och  hennes son blev sjuk så puff på resan tills idag  då var han frisk igen  men nu var hon sjuk !!!!!!!!!!   fy  f-n  vad trist det blev .   så jag gick ut och tog Kjelle med  så  körde vi lite reviering  och apporteringssök  med  Mmix  och det var kul   ,  så väl inne igen  beställde jag några nya typer av dummisar  som ska komma i början på nästa vecka   det ska bli jättespännande att testa dom  för det är  en 3-4 olika modeller  som jag inte haft förr,


Ovido - Quiz & Flashcards