Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

just nu älskar jag min hund MYCKET

Av annica björnfot - 8 juni 2011 07:30

Valphagen ute med valphuset är klart  och även inhägnaden runt gäststugan, det hann bara gå 2 min med minisarna o Mmix  i valphagen innan jag hade en i köket ( gissa vem !!!)  ut med mister smart igen  och 30 sek efter var han inne hos mig , attans attans   bara att lyfta ut honom  och sätta sig ner och titta efter  hur och var han kom ut  så man kunde täppa för . Han sätter sig ner och tittar tillbaks  gör inte minsta ansträngning till att försöka ta sig ut  när han märker att jag sitter kvar och tittar  går han lite lojt fram till brorsan och börjar brottas. Bus uppstår och jag går in i uterummet så jag inte syns ,  leken avbryts abrubt till broderns stora sorg och lilleman är ute igen  på 2 sec !!!!!!!!!!!   jädra hund  väntar ut tills jag inte kan se , hmmm  han är smart den där lilla  så trist att man inte kan ha hur många hundar som hellst  jag gillar honom riktigt mycket   men men men   det är ju inte killarna som gör att jag kan ha valpkullar hemma   vill ju ha tikar  för avelns skull.  gör inte så mycket om han blir kvar ett tag till  ,o))  Nu har vi i alla fall  satt brädor runt hela nederkanten så det inte går att krypa under .  Hagen är väl inte den poppuläraste platsen att vara på enl minisarna  men den börjar accepteras   vi ska lägga in båten där  för den gillar dom att  krypa under och gömma sig i ,

Sen har vi ju fröken Ivrig (Mmix)  som jag var med på vattenträning igen med igår  , det var ju lite pirrigt med tanke på hur hon uppträdde förra gången , vi har ju varit nere och testat vid sjön ett par gånger  och det har funkat jättebra att sitta still i kast osv , nu var det upp till bevis ,

6 hundar i vår grupp på en sandstrand  2 passiva springrar    och dom fyra arbetande vovvarna var  en till springer  en labbe och en flatt,  Mmix fick börja eftersom hon inte har gjort riktiga vattenapporteringar tidigare ,  det gick jättebra  och avlämningarna funkade bra dom med  och still satt hon i kastet   njaa  still o still  hon knallade inte  men  var lite halvryckig ,o))   efter några kast med bra inlev  ( inte perfekta  men så pass bra att jag kunde ha hoppat runt och tjoat om det inte hade förstört relationen till hunden i en sådan situation.)  sen kom ett dåligt kast som hon inte såg och en annan hund fick gå ut och ta in den  och Mmix fick ett nytt kast  men då knallade hon   konkurrensen blev lite för stor .

Sen provade vi på blinda kast  och det funkade också bra  ett av kasten vart långt och hon gick ut och tog den  simmade in till en udde  gick upp och tog landvägen tillbaks  men höll apporten hela vägen  och levererade av snygtt    gissa om hon hade en stolt matte !!!!   det vi ska prova på  förutom  passivitet i kast till andra hundar  ( konstigt nog satt hon passiv och tyst  hela tiden dom andra  jobbade  det var när det var hennes tur som hon hade problem )  att simma ,  hon plaskar lite väl mycket  så nu gäller det att    1. hitta en bra sjö  2. få tag i en båt  3. ro med henne tills simmet sitter ordentligt  och hon har uthålligheten i vatten,

så totalen är efter gårdagen   fy f-n vad jag är nöjd med min hund    men inte så nöjd att jag kan sluta jobba med henne   inser att det jag sett hos henne  är en potensial  och nu kommer det jobbiga   att göra något bra av det   phu  ingen lätt uppgift för en förare   MEN ROLIG  ,o99    hon är så rolig att jobba med just nu  att jag kanske kan få lite träningsgnista tillbaks   tänk om det bara fanns några träningskompisar i närheten ........

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica björnfot - 26 december 2011 15:39

Nu är parningen ett faktum och bara att vänta och se om det blir något. Jag kommer att skriva mest i Valpdagboken / dräktighetsdagboken  nu framöver  och bara om det händer något väldigt speciellt  skriver jag här .  Det ena som troligen är av intres...

Av annica björnfot - 19 december 2011 15:04

Nu blir det nog lite lugnt ett tag framöver på denna blogg,  bara om det händer något väldigt speciellt   för det stora i flocken är ju  förhoppningen om att  K-kullen är på väg  ,o).   Salsa  parad med Bruno  18 dec   och valpar väntas  runt vecka...

Av annica björnfot - 10 december 2011 17:57

Ja som ni förstår går inte bloggandet riktigt så som jag hade tänkt mig , jag är inte riktigt överens med den här bloggsidan  ännu  men jag jobbar på det , tycker att vissa saker är lite motiga osv   men  det blir kanske bättre.   Nu ska jag skri...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Ovido - Quiz & Flashcards