Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

först glad sen ledsen/besviken och sen blir allt bra igen ,o)

Av annica björnfot - 18 juni 2011 07:37

Igår var Marika Max och Nova hör på em besök innan dom skulle vidare på helgkurs. Vattendirigeringskurs  oj vad spännande  vi som precis tränar vatten ,  har inte kommit så värst långt    hon simmar bra    greppar bra   kommer in   levererar av bra  , det går att få henne till att vänta med att ruska     lite blinda apporter funkar också   men allt är så färskt så det ska tränas mer så det sitter  och sen ska ju  dummien bytas till  fågel   och gärna  ska allt göras på flera olika ställen med lite olika botten occh olika mycket vass osv,  vårt största problem  just nu  är  passiv när andra jobbar  och stadgan i kast  phu   är det något ni känner igen  ??????   där finns massor kvar att träna på   se en helg kurs nu  med 2 dagars passivitet när hundar jobbar  och en massa nyttig info till matte  skulle sitta  kanonbra ,  Ringer och frågar  jo  vi var välkomna    men idag på morgonen 10 min innan avfärd kom det trista beskedet   att det fanns kennelhosta där ,,,,,    isolering för dom sjuka hundarna   men   jag vill inte riskera  något   eftersom  kanske är någon/några  av dom andra som går kursen  kan ha varit där och tränat den senaste 2veckorsperioden  och vara smittbärare      med 2 lite äldre hundar hemma  och 2 valpar   så har jag ingn lust alls  att få det problemet   så  det var bara att fatta beslutet  att stanna hemma  ,o((((


Eftersom  ryggsäcken är packad o klar   matsäckar gjorda  hundvatten framtaget osv   så bestämdes snabbt att det blir en spårdag i skogen  för hela familjen  och för alla hundarna    så nu ligger blodflaskan i vattenbad för tining  och  skånkarna  hoppas vi hinner tina upp lite    så om någon timme drar vi till skogs  istället.


Igår hände också det som inte borde få hända  men som tur var så var det med rätt hundar ,o))   Nova var instängd i utehagen vid gästhuset  och jack -pops- och mmix  i valphagen   det småregnade så  vi gick in o fikade  och när vi kom ut igen  stog Nova i uterummet !!!!!!!!!!!!!!   hon måste ha klättrat över .  och när vi väl hämtat oss från det  kommer  Pops rusande från gräsmattan runt huset  jätteglad och har hittat ett hål nertil i staketet  som han tagit sig ut via .   Vilken tur att det hände nu   och inte när man har löptikar   det hade inte varit såååå  kul  så  lite påbättringsjobb  vi d  stängslen  så blir det här bra sen . Eftersom  båda "hagarna"  ligger  mitt på tomten  så kan dom inte komma någon  stanns  även om dom bryter sig ut   utan då hamnar dom på stora gräsmattan som är  inhägnad   och det  roliga med spaniels  är ju att dom iregel  inte  rymmer  FRÅN  stället   utan  TILL  föraren   så  ingen större skada skedd.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica björnfot - 26 december 2011 15:39

Nu är parningen ett faktum och bara att vänta och se om det blir något. Jag kommer att skriva mest i Valpdagboken / dräktighetsdagboken  nu framöver  och bara om det händer något väldigt speciellt  skriver jag här .  Det ena som troligen är av intres...

Av annica björnfot - 19 december 2011 15:04

Nu blir det nog lite lugnt ett tag framöver på denna blogg,  bara om det händer något väldigt speciellt   för det stora i flocken är ju  förhoppningen om att  K-kullen är på väg  ,o).   Salsa  parad med Bruno  18 dec   och valpar väntas  runt vecka...

Av annica björnfot - 10 december 2011 17:57

Ja som ni förstår går inte bloggandet riktigt så som jag hade tänkt mig , jag är inte riktigt överens med den här bloggsidan  ännu  men jag jobbar på det , tycker att vissa saker är lite motiga osv   men  det blir kanske bättre.   Nu ska jag skri...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Ovido - Quiz & Flashcards