Alla inlägg den 18 maj 2011

Av annica björnfot - 18 maj 2011 17:57

nu har "gästhuset" blivit uppiffat  så gott det nu går  med ett så väldigt gammalt hus.  men det ser i alla fall rent o fint ut  och finns gardiner osv  så lite hemtrevligt tycker jag nog att det blev.


staket har kommit upp  runt träningsplanen  och där har en del hinder också kommit till   just nu är det  typ  agilityhinder  även om det INTE ska bli en agility bana utan en  aktivitetshinderbana.  däck har kommit till  höjdhopp  tunnlar  både platt och rund   rundel att hoppa igenom  och en slalombana,  det som ska till nu är en balansgång   och sen kom DieselMarie med ett bra förslag på hinder  som jag ska klura ut hur det ska gå att få ihop,  får väl kika mera på Mondeoringfilmer   för där verkar dom ha så jäkla kul.  ev kompleterar  jag banan med lite rallylydnadsskyltar  vi får se .


Sen har vi byggt en hundkoja  och det ska upp staket runt den så jag har en bra valphage ute  för jag har  1 ev 2 spånnande kullar  framför mig  som jag klurar på.


Den 28 blir det några valpköpare som kommer förbi och vi ska kika på  bla

belöning  som är hur stort  som hellst egentligen  om  HUR man ska belöna  VAD man ska belöna  MED VAD ska man belöna  och VAR ska belöningen komma .  tyvärr kan jag tycka att social belöning är underskattad  och godis överskattat  så det gäller ju att få till en balans  mellan olika saker  och  att inte  "slita ut"  .

vi ska titta lite på vanlig valp/unghundsträning  och göra några övningar , köra lite följsamhet     gå igenom lite om den fantastiska nosen   och  göra lite nosövningar  och ev hinna med ett  spår .passivitet är ju viktigt också att träna   så det vill till  att det är BRA väder   inte för varmt  utan lagom  och inget regno blåst.

Har du glömt att anmäla dig  så hör av dig   så är du välkommen  ( gälller curricossare  )



Ovido - Quiz & Flashcards