Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Vår med allt vad det innebär

Av annica björnfot - 1 maj 2011 07:29

så var det då Vår igen , med allt vad som hör till. Dom första myggbetten är avkliade , första fästingen plockad  och  första huggisen sedd ( uhhh  det är då man inser hur bra det är med vinter och snö,  gillar inte att ha valparna ute på våren)

men jag kollade med grannen som bott här i 22 år och inte sett någon tidigare  så det var väl en ensam förvirrad varelse som tagit sig hit.


Ska gå spår idag  men det är inte bestämmt  vem/vilka  eller hur långt. Kanske någon/några av minisarna får följa med för idag är det lite kallare och  ingen större fara att sätta ner nosen i backen  ( våre och slingerbultar är ingen bra kombo  för valpar som ska våga lära sig att använda näsan ) blod tinat  och klövar framtagna  så får vi se vad det blir under dagen.


Gäststugan börjar ta form och se bebolig ut innuti  , vi har bestämt att inte lägga jättemycket pengar eller energi på det huset  ännu  men lite färg i taket  på väggarna  och föster+lister  blir det  och med lite gardiner på det så blir det helt ok.   Stora rummet är klart  och det lilla börjar ta form   så sen ör det bara köket kvar  innan ev sommargäster kan hälsa på  ,o)


Pontus är till bra hjälp även om inte målning är hans favorit sysselsättning   att bygga äv öskemålet  så kanske en liten hundkoja skulle vara på sin plats.


Lotta har hämtat hem Vispa   och Sofie och Anders har tagit hem  Hasse  så nu är det bara 3 vildar kvar . Men dom är så jättegoa  så ingen panik att "bli av med " dom . Väntar på rätt personer  och dom kommer säkert någon gång  och tills dess ska vi försöka fostra dom till trevliga små ungtuppar ,o))


Linn löper så just nu får dom inte vara med henne, inte pga själva löpet dom är för unga för att det ska vara ett problem ännu  men hon är själv lite obekväm med denna period och eftersom hon inte hör när dom kommer så är det lika bra att dela på dom ,  Hon har börjat visa intresse för att gå ut och leka med pojkarna igen  så under veckan är det väl dax att slå ihop dom igen.   Mix har ganska bra koll på killarna  men nu när dom börjar bli större märks det att hon får ta i lite mer för att dom ska lyssna ordentligt på henne  ( så kul att se  det påminner så jättemycket om människobarn  med en storasyster som ska styra och ställa )   Hon har vuxit massor mentalt under vintern  så småbrorsorna var nog en nyttig erfarenhet för henne. Vi tränar på avlämningar just nu  och att hålla fast  vilket går över förväntan bra,  så bara att ligga i och hålla ut lite längre   det och passiviteten  är vad som behöver förbättras under vär / sommar.


 
 
Ingen bild

Morris (mariafastesson.blogg.se)

1 maj 2011 19:58

Här händer det grejer ser jag :)
Men blä, tack o lov att vi inte bor längre söderut, matte skulle DÖ om jag hittade en orm åt henne!!!
Jag gick ett kort "viltspår" igår och ett kort personspår och bägge gångerna hittade jag fram till frollicen :) (även om matte drog med mig åt fel håll en gång, fast jag visste att det var åt andra hållet).
Nu gnäller hon mest bara om passivitet så jag får väl gå o lägga mig nånstans då...
puss från Morris

annica björnfot

19 maj 2011 17:10

kul att du kör lite spår med honom antar att han gillar det ,o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica björnfot - 26 december 2011 15:39

Nu är parningen ett faktum och bara att vänta och se om det blir något. Jag kommer att skriva mest i Valpdagboken / dräktighetsdagboken  nu framöver  och bara om det händer något väldigt speciellt  skriver jag här .  Det ena som troligen är av intres...

Av annica björnfot - 19 december 2011 15:04

Nu blir det nog lite lugnt ett tag framöver på denna blogg,  bara om det händer något väldigt speciellt   för det stora i flocken är ju  förhoppningen om att  K-kullen är på väg  ,o).   Salsa  parad med Bruno  18 dec   och valpar väntas  runt vecka...

Av annica björnfot - 10 december 2011 17:57

Ja som ni förstår går inte bloggandet riktigt så som jag hade tänkt mig , jag är inte riktigt överens med den här bloggsidan  ännu  men jag jobbar på det , tycker att vissa saker är lite motiga osv   men  det blir kanske bättre.   Nu ska jag skri...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Ovido - Quiz & Flashcards