Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

måste nog se mig själv som valpköpare just nu ,o))

Av annica björnfot - 31 maj 2011 09:01

snacka om berg o dalbana  i upplevers  vid träning med Mmix, så snopen överraskad och chockad som jag blev vid vattnet förr veckan  har jag aldrig blivit förr,  hon har ju bara hängt på oc inte märkts . Dom senaste dagarna har vi varit vid olika  sjöar och tränat passivitet ,  mmix har setat  2 m från stranden och jag har stått ca 2-3 m till högr om henne  medans Kjelle har kastat dummie med fiskelina ( lite lskigt eftersom det kan sluta riktigt illa om hon skulle knalla och fastnai linan  )  men eftersom vi är 2 valde jag det framför  spårlina eller rep,  Han har dessutom efter nedslaget  gett hämtkomandot   jaaa  ,  Hon har setat still varje gång  ett knallförsök  menstoppade efter 1 m (innn vattnet)  på stoppkomando,   tom  jag har kunnat kasta dummies  och hon har setat utan koppel.   jag har gått fram till 0,5 m  från vattnet  och gjort inkallning dit   hon har kommit satt sig fint utan att gå i .  och jag har även testat  att kasta   gå bakåt  och kalla in  vilket har funkat . Så nu  känns det på topp igen  ,o)) Nu kommer rubriken på detta stycke in , jag måste se migsom en valpköpare och börja göra det jag säger åt andra att gör ,  träna pass mera !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   och  om man ine blir besviken ordentligt emellanåt  har man fått en korkad och dålig hund   det SKA gå upp och ner i träningen .  Skriv upp alla  glädjegångerna i en bok   med  övning  resultat datum  och känslan av att lyckas  ,  Och glöm alla misslyckandena ,  ta med erfarenheterna av  den dåliga gången  men lagra den INTE i hjärnan eller på papper ,  Njut av framgångarna istället  Hon  sitter j inte avslappnad och slött vid kast om någon trodde det ,  hon har järnkoll på nedslaget och det darrar aningen i kroppen  men hon sitter still  så mera träning  så blir det nog bra,


Jag hr även funderat på vad som orsakae problemen  förra veckan och kan bara komma fram till 2 olika  orsaker ,  antingen  konkurrensen med  dom andra hundarna  vilket vi i så  fall får träna mer på pass   i  grupp med andra hämtande individer   alternativ atthon reagerar som sin mormor DIXIE,  nÄR Något spännande sker är man ganska lugn om man bara ser vad som händer , men kan man ite se  allt  då hopparoch skriker man som en galning  ( det var väldigt högt gräs i tisdags och hon såg inte hela stranden )


Dixie och jag tränade rallylydnadi grupp när vi bodde i Märsta , hon älskade den typen av tränng ,  lite fysisk ansträngning och mycket godis  ha ha  dixie i ett nötskal,  men hon ville ha superkoll på allt  så när dom andra jobbade och vi väntade på vår tur  satte vi oss på en bänk och tittade ,  hon var helnöjd ända tills  Kicki kom med en avsina STORA bouvierer occh ställde sig framför oss,  hupps  jag trodde Dixie skulle äta upp hunden som var 8 ggr så stor som henne , jäklar så ilsk hon var på honom   hon som normalt var hur snäll som hellst   men når jag bad Kicki flytta sig en meter  så blev hon kolugn igen  och brydde sig inte alls om hunden som nu satt ännu närmare henne  men gav henne en bra utsikt.  kanske det beteendet går i arv ????  att ha koll ,  i så  fall  har jag nog en bra liten kommande ledare på g ,,


ska testa lite olika  gäller bara att hitta folk här uppe som är intresserade av vattenträning  ,  inte så lätt   för här verkardet mest som om alla i stort  sett har hund  men ingen gör något med dom ?????????????  så  pi.....s  tråkigt .  men men  bara att leta vidare  eller att hoppas  att valpköpare eller tidigare täningskompisar kommer förbi ,


ha et gott    nu ska vi  träna  passivt 


oj glömde  faktiskt   att  jag  just nu  ääääääälskar attvara   uppfödare ,  en av de "mina"  har vart på utställning   och ringd mig  precis när dom kom ut ur ringen  och berättade att  dom fått en 3;a ,  ja  det var väl inte så mycket att skryta med  eller vara glad åt som uppfödare  nej  förvisso inte   men  ägarens  reaktion  är jag så jättestolt över   och det var att  det gör inget   det var kul att testa  men dt är samma goa hund ändå   och jag älskar honom  ( inte prexis dom orden  men  den innebörden )   då  älskar man sina valpköpare  ,  har hört folk som kommit ur  ringen  med  ett   usch  jag fick bara n slät 1:a   och nedsättande komentar om dommaren .  nej  sånt gillar vi inte    heja  hejja  Maria   ska jag bli representerad  av folk ute på olika tillställningar  så tar jag hellre dåliga  relutat  och förare som älskar sina hundar .


hej hopp


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica björnfot - 26 december 2011 15:39

Nu är parningen ett faktum och bara att vänta och se om det blir något. Jag kommer att skriva mest i Valpdagboken / dräktighetsdagboken  nu framöver  och bara om det händer något väldigt speciellt  skriver jag här .  Det ena som troligen är av intres...

Av annica björnfot - 19 december 2011 15:04

Nu blir det nog lite lugnt ett tag framöver på denna blogg,  bara om det händer något väldigt speciellt   för det stora i flocken är ju  förhoppningen om att  K-kullen är på väg  ,o).   Salsa  parad med Bruno  18 dec   och valpar väntas  runt vecka...

Av annica björnfot - 10 december 2011 17:57

Ja som ni förstår går inte bloggandet riktigt så som jag hade tänkt mig , jag är inte riktigt överens med den här bloggsidan  ännu  men jag jobbar på det , tycker att vissa saker är lite motiga osv   men  det blir kanske bättre.   Nu ska jag skri...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Av annica björnfot - 12 november 2011 11:35

riktigt roligt att pojkarna från kenneln visat framfötterna  även om alla inte syns i resultatlistorna.   Morris  har ju förutom sina fina vattenprov och grundprovet  blivit  viltspårschampion.  Ur sista kullen har jag träffat alla 4 pojkarna under d...

Ovido - Quiz & Flashcards